Kosmetisk tatuering!

Jag om nån tar att inte se likadan ut utan smink till en helt ny nivå ibland känner jag. Är ju så ljushårig naturligt att mina ögonbryn/ögonfransar är lika ljusa. Dom är väldigt glesa och tunna, plus så har jag samma problem som många som är så pass ljushåriga att jag för mitt liv inte kan färga dom. Färgen fäster inte och jag får oftast bara en liten klump färgad som försvinner efter några dagar hursomhelst. Men sen så kikade jag in på Isabelle Strömbergs blogg, där det stod att hon gjort en 3D ögonbrynstatuering, och det såg ju hur bra ut som helst! Hon och jag verkar ha exakt samma problem med våra ögonbryn, och det skulle ju som sagt vara väldigt trevligt att slippa känna sig som en helt annan person så fort man tar av sminket.

Det har alltid varit något som jag har haft komplex för, och jag har ju vetat om att man kan tatuera in ögonbrynen, men då har jag känt att det oftast blir ganska fail och att jag kanske vill kunna ändra form på ögonbrynen (vilket dock är en fördel då man har mitt problem, det är väldigt lätt att forma brynen precis hur jag vill). Men denna tatuering som kliniken Isabelle var på håller bara i 2-5 år, vilket passar perfekt, för då behöver man inte känna någon press att dom här ögonbrynen måste jag ha resten av mitt liv. Dom erbjuder även konsultation där man kan komma överens om vilken form och tjocklek osv passar bäst för ens ansikte, dom är ju riktiga proffs på det där så det känns ju tryggt! Allt detta går även loss på enbart 4800 kr, vilket jag känner är ett väldigt billigt pris för att slippa fylla i ögonbrynen i sinne varje morgon innan man går ut och kunna ta av sig allt smink utan att se ut som en helt annan människa. Oftast så tar jag ju bort allt smink utom ögonbrynen, och vars jag än ska så fyller jag ju i dom.

Nu känner jag att detta blev ett väldigt långt inlägg haha, men tänkte klistra in ett citat på vad Isabelle skrev på sin blogg om hennes upplevelse med denna tatuering!

"de som jobbade där var hur trevliga som helst, och det gjorde inte speciellt ont att bli tatuerad eftersom jag fick bedövningssalva innan. tekniken de använder heter 3D, och stockholms beauty center är ensamma i hela sverige att utföra det. en 3D ögonbrynstatuering kostar 6000 kr och håller mellan 2-5 år!"

Tänkte även lägga ut, för första gången i mitt liv, en bild på hur jag ser ut med och utan ögonbryn, vilket kanske ger er förståelse varför jag verkligen vill göra detta:


Ignorera hur äckligt osminkad jag är på efterbilden, men passade på att ta bort allt smink, haha...

Kommentarer
Postat av: M I N I I Z Z A

http://werun.nyheter24.se/isabelles/2011/12/30/mina-ogonbryn-fore-efter-kosmetisk-tatuering/#comments



just den där bilden är ju fake, du ser ju att blixten i ögat är på samma ställe, sminket är likadant. på den där bilden så har hon ju bara ps:at

2012-01-03 @ 13:42:19
URL: http://miniizza.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Nu har DU chansen att vinna en GRYMT snygg väska i en tävling på min blogg!

Det ENDA du behöver göra är att skriva "Jag är med" eller något liknande i en kommentar!

direktlänk - http://jenniferspictures.blogg.se/2012/january/vinn-en-het-vaska.html#comment

(glöm inte att ange epost-adress)

Jag kommer dra en vinnare om 4-5 dagar så håll utkik!

(förlåt om du inte gillar reklam!)

Kramkram

2012-01-03 @ 16:54:08
URL: http://jenniferitis.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hej. fin tatuering du har, vart jgjorde du den? Har funderat på arr göra en själv. tacksam för svar./Madde

2012-04-19 @ 13:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!