Thinspo

Alltså, såg denna bilden på en thinspo-blogg, och måste erkänna att det var längesen jag blivit så rädd. Jag inser att det är detta som är idealet på oss tjejer idag, vilket är helt jävla sjukt. Kan säga själv att det funnits tider då jag skulle ha gett mitt ena öra eller något liknande för att se ut sådär. Kan även tillägga att hur smal jag än har varit så har jag ALDRIG sett ut sådär (då får man räkna med min ed som jag haft förr.) , att det är detta som vi tjejer ska sträva efter är sinnesjukt.

Självfallet så ser alla olika ut, försöker inte klanka ner på de tjejer som nu ser ut såhär naturligt - det är ju inte ens eget fel eller bekymmer. Men det som är ett problem är då tjejer som har kurvor ser sådana bilder och tänker "fan, varför ser inte jag ut sådär?" . Man ska hylla alla kroppsformer, men det där är att ta det så jävla mycket för långt. När ska detta få ett slut? När ska tjejer kunna se sig själva i spegeln och inse att det är inget fel i att ens lår går ihop eller att det är lite hull här och där? Jo, då vi slutar jämföra oss med supermodeller som lever på Cola light och kokain. Som sagt, detta skrämmer mig något så ofantligt, och vill även tillägga:

Älska dig själv och försök att hitta saker med din kropp som du tycker om, acceptera att alla ser olika ut, men acceptera först och främst dig själv och din kroppstyp. Det är först då som du kommer att finna sann lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!